۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹

در اطلاعیه ای عنوان شد؛

شکایت میراث فرهنگی قزوین از هنجارشکنان در مجموعه گراند هتل

شکایت میراث فرهنگی قزوین از هنجارشکنان در مجموعه گراند هتل

قزوین – اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در بیانیه‌ای از شکایت این اداره کل از عوامل هنجار شکن در مجموعه گراند هتل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در پی انتشار برخی تصاویر در فضای مجازی از هنجارشکنی برخی افراد در مجموعه تاریخی گراند هتل قزوین، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در بیانیه‌ای از شکایت خود از عوامل این هنجار شکنی خبر داد.

در این بیانیه آمده است:

کهن شهر قزوین از دیرباز شهری فرهنگی و مذهبی با سرمایه معنوی هزاران شهید و جانباز و وجود علما و فرهیختگان شاخص، دارای شأن و منزلتی ارزنده‌ای بوده و اقدام غیراخلاقی و خارج از عرف یک صفحه اینستاگرامی که باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی، مردم متدین و خانواده معزز شهدا شده، از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین مورد مذمت و نکوهش است.

لازم به ذکر است علیرغم اینکه مجموعه گراند هتل به طور کامل جهت مرمت و بازسازی در اختیار سرمایه‌گذار بوده، با توجه به ضرورت رعایت شئونات اسلامی و شأن فرهنگی آثار ارزشمند تاریخی و نیز حسب گزارشات مردم متدین و میراث دوست قزوین در تاریخ ۱۱ آذرماه با برگزاری جلسه‌ای در اداره‌کل، اقدام لازم از طریق ارائه شکایت به دادستان محترم عمومی و انقلاب استان و انعکاس آن به حوزه‌های نظارتی وزارتخانه در تاریخ مذکور صورت گرفته و قطعاً این اداره‌کل تا حصول نتیجه و برخورد با عوامل و مسببین آن پیگیری لازم را به عمل خواهد آورد.

گفتنی است در چند روز گذشته تصاویری در یکی از صفحات فضای مجازی منتشر شده بود که افرادی با ظاهر نامتعارف در بناهای تاریخی قزوین از جمله مجموعه گراند هتل اقدام به عکاسی کرده بودند.

کد خبر 5371502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha